Monday, November 19, 2012

Exam Week.. and Here I Am




Awak ni tak penat ke asyik2 datang sini? Hari tu dah datang dah.. Kalaulah ada Clerking Note awak tu, mesti Doktor dah letak kat depan ni dah... Lagipun, Clerking Note tu spatutnya student tak akan dapat balik...

Kak, memang saya penat pun drive datang JHC. Saya baru je lepas jawab exam MCQ/OBA kat IMC kak, pastu terus saya datang sini. Tapi saya tak kisah pun kak. Saya tak kisah pun datang semata2 nak amik Clerking Note saya.

Saya tau memang Doktor2 lain tak bagi semula Clerking Note pada student. Tapi Mentor kitorang tanda Clerking Note yang kitorang hantar. Saya mana la tau bila masanya Dr. da siap tanda kertas saya, itu yang saya datang je ni, just in case.

Penat saya buat Clerking Notes tu tau, kak. Kadang2 stay up malam2 nak completekan semua. Saya nak la balik semula kertas2 tu untuk dijadikan rujukan, bukannya saya saja-saja je siapkan, semata mata nak penuhkan requirement. Bagi saya, Clerking Notes tu sangat2lah berguna, kak. 

Saya dah abis posting IM da kak, akak jangan risau. Lepas ni saya tak ganggu akak dah ye. Terima kasih banyak2 akak. Saya mintak maaf kalau ada salah silap. Inshaalah kalau panjang umur, kita jumpa lagi tahun depan.

Then again, I was not so brave heartless to reply back to her. Instead, I smiled and went out of the office, feeling moodier than ever.

I passed by the IM Board.

Oh.... so this is how it's going to be... ***Nervous
Which doctor is our Examiner? Cuaknya.... X__X

Speaking of Clerking Note, here's an interesting case to share.


CT brain revealed intraparenchymal hematoma in right posterior parietal region with associated perilesional edema and extension of bleed into right lateral ventricle. The body of right lateral ventricle is compressed. The left lateral ventricle is prominent suggesting early hydrocephalus. No midline shift. The sulci are effaced suggesting right cerebral edema. No fracture seen.



See the outline of prosthetic valve there?
This patient underwent Mitral Valve Replacement (MVR) Surgery in 1992.


I guess that's all for now. I should study. Wish me luck.



God, I don't ask for much. Please let me pass this exam. Just a pass will do. Just a pass. Please.

2 comments:

  1. all the best,dr pah! i heart u <3
    p/s: kalo u al exam esok kat wad, dak dentist takley masuk wad ke?just asking..hee

    ReplyDelete
  2. da abis exam dah! hehe.

    hmm, kalau ikutkan xboleh la kot. sbb senior medik 5th year yg nk masuk pn kena tggu kitorang abis exam dulu, baru bleh masuk..

    so, kalau korang nak masuk ward bleh je, kitorang da holiday da skarang ni.. exam sume da abis.. :)

    ReplyDelete